Brundle, Russell’ın cezası hakkında: “Bence iyi harcanmış bir para”
Eski Formula 1 pilotu Martin Brundle, Russell’ın Kanada yarışındaki erken vedasının ardından aldığı ertelenmiş para cezasını "iyi harcanmış bir para" olarak nitelendirdi.
George Russell, Mercedes
Fotoğraf: Alastair Staley / LAT Images via Getty Images
Kanada’daki galibiyet yolundaki en büyük rakibi olan takım arkadaşı Kimi Antonelli ile kıran kırana liderlik mücadelesine giren George Russell, aracının arızalanması sebebiyle yarışı tamamlayamamıştı.
İki Mercedes pilotunun viraj ortalarında defalarca yan yana geldiği ve temastan kıl payı kurtulduğu bu heyecanlı mücadele, Russell’ın güç ünitesinin iflas etmesiyle erken noktalandı. Yarış dışı kalmanın getirdiği büyük hayal kırıklığıyla sinirlerine hâkim olamayan Russell, kokpitten çıkarken baş koruyucusunu piste fırlattı. Bu hareket, yarış hakemlerinin gözünden kaçmadı.
Yarış sonrasında hakem heyeti tarafından çağrılan Russell, hareketinden ötürü "utanç duyduğunu" kabul etti ve hem hakemlerden hem de pist görevlilerinden özür diledi. FIA, bu hareket nedeniyle Britanyalı pilota 12 ay boyunca benzer bir kural ihlali yapmaması şartıyla 5.000 Euro ertelemeli para cezası verdi.
George Russell, Mercedes
Fotoğraf: Andrej Ivanov / AFP via Getty Images
F1 yorumcusu Brundle, yazdığı F1 Sky köşesinde bu öfke patlamasını savunarak durumu şu esprili ve anlayışlı sözlerle değerlendirdi: "Russell ve Antonelli arasında şu an için seçim yapmak imkansız.”
“Deneyim ve bilgelik, dizginlenemeyen hız ve coşkuyla mükemmel bir şekilde mücadele ediyor; viraj ortalarında sürekli yan yana gelmelerinin sebebi de bu. Özellikle 10. virajdaki firkete öncesinde hep yan yanaydılar.”
“Ancak Russell'ın aracı arızalanınca bu nefes kesen mücadele bitti. Yaşadığı çaresizlik ve öfkeyle baş koruyucusunu aracın önüne, piste doğru fırlattı. Bu yüzden 12 ay ertelemeli 5.000 Euro para cezası aldı.”
“Bence o anki aşırı adrenalin akışını ve hayal kırıklığını dışa vurmak için kesinlikle 'iyi harcanmış bir para'. Aynı yollardan ben de geçtim, ne hissettiğini çok iyi biliyorum."
George Russell, Mercedes, Andrea Kimi Antonelli, Mercedes
Fotoğraf: Andy Hone/ LAT Images via Getty Images
George Russell, yarış boyunca liderlik pozisyonunu koruyabilseydi şampiyonluk yarışında kritik puan farkını eritebilirdi. Ancak yaşanan olay sonucunda takım arkadaşı Kimi Antonelli, üst üste dördüncü galibiyetine ulaştı ve Russell ile arasındaki puan farkını 43'e çıkardı.
Olayın ardından sosyal medya hesabından bir özür mesajı yayınlayan Russell, "Pist görevlilerinden ve FIA'dan, işlerini gereksiz yere zorlaştırdığım için özür dilerim. O an çok fazla duygu bir arada yaşandı" ifadelerini kullandı.
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar