Brown’dan çağrı: "Formula 1’e yakıt ikmali geri dönmeli"
McLaren CEO’su Zak Brown, yarış içi yakıt ikmalinin Formula 1’e geri getirilmesinin stratejiyi güçlendireceğini ve yarışları daha öngörülemez hâle getireceğini savundu.
Fernando Alonso’nun ardından McLaren Racing CEO’su Zak Brown da yarış sırasında yakıt ikmalinin yeniden serbest bırakılması gerektiğini dile getirdi.
Brown’a göre bu adım, pit stop sürelerini uzatacak, takımlar için yeni bir değişken yaratacak ve stratejinin yarışlardaki belirleyici rolünü ciddi biçimde artıracak.
Brown konuyla ilgili değerlendirmesinde şu ifadeleri kullandı: “Yarış sırasında araçlara yakıt ikmali yapılmasının Formula 1’e geri dönmesi harika olur. Bu, pit stopları daha uzun hâle getirir, oyuna yeni bir değişken ekler ve stratejinin önemini büyük ölçüde artırır.”
“Takımlar startta daha fazla yakıt alıp daha uzun bir bölüm gidebilir ya da daha az yakıtla başlayıp daha agresif şekilde saldırmayı tercih edebilir. Bu da stratejiye pek çok ilginç boyut kazandırır.”
McLaren patronuna göre yakıt ikmalinin geri dönüşü, yarışların gidişatını daha az tahmin edilebilir hâle getirerek hem takımlar hem de izleyiciler için Formula 1’i daha heyecanlı bir noktaya taşıyabilir.
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar