Brown: "Rekabetçi olacağımızı hissediyoruz"
McLaren CEO’su Zak Brown, 2026 sezonu öncesinde takımın durumu, yeni kurallar, motor tartışmaları ve Norris–Piastri dengesiyle ilgili net ve temkinli mesajlar verdi.
McLaren MCL40 livery
Fotoğraf: McLaren Racing
McLaren CEO’su Zak Brown, 2026 Formula 1 sezonu öncesinde yaptığı açıklamalarda takımın yeni araç süreci, şampiyonluk beklentileri, motor politikaları ve sürücü yönetimi hakkında kapsamlı değerlendirmelerde bulundu.
Brown, McLaren’in istikrarını koruyarak yeni kurallara adapte olmaya odaklandığını vurguladı.
Brown şöyle dedi: "McLaren MasterCard Formula 1 takımı olarak çok heyecanlıyız. Sezon arası araç gelişiminin iyi geçtiğini düşünüyorum."
"Yeni kurallar son derece karmaşık ve hâlâ aracı keşfetme sürecindeyiz. Sürücülerimiz sezon arasını çok iyi geçirdi, formdalar ve iyi hazırlandılar.”
“Takım yapısı açısından çok az değişiklik yaptık ve bu tamamen bilinçli bir karar. Will Courtenay artık aramıza katıldı. Bunun dışında teknik ekip, pit duvarı ve tüm kilit pozisyonlar bu sezon da aynı isimlerden oluşuyor.”
McLaren MCL40 livery
Fotoğraf: McLaren
Şampiyonluk ihtimali sorulduğunda ise temkinli bir yaklaşım sergiledi: “Bence şu an için çok erken. İspanya’ya bakarak bir yargıya varmak oldukça riskli olur. Şunu söyleyebilirim ki rekabetçi olacağımızı hissediyoruz. İlk dört takımın tamamı oldukça güçlü görünüyor."
"Ancak birkaç günlük testten sonra daha ileri tahminler yapmak erken olur. Önümüzdeki iki hafta içinde tablo biraz daha netleşecektir.”
Lando Norris ve Oscar Piastri’nin mental durumlarıyla ilgili olarak Brown, istikrarın en büyük güçleri olduğunu dile getirdi: “Davranış biçimleri çok tutarlı, bu onların en büyük güçlü yönlerinden biri. Oscar, 24 yarışlık bir sezonda şampiyonluktan yalnızca bir üçüncülük uzaktaydı. Bu kadar küçük farklar varken bunun sadece üçüncü sezonu olduğunu unutmamak lazım. Kış boyunca onunla çok konuştum, son derece odaklanmış durumda."
Piastri’ye karşı taraflı davranıldığı yönündeki iddialara da sert bir dille karşı çıkan Brown, adalet vurgusu yaptı: “Bazı insanların bu konuda son derece bilgisizce yorumlar yapması hayal kırıklığı yaratıyor. Oscar da defalarca adil davrandığımızı söyledi. Bazen puan kaybedersiniz, bazen kazanırsınız. Bizim için önemli olan, takımın içinde herkesin sportif adaletin sağlandığını bilmesidir.”
“Papaya kuralları” olarak bilinen takım içi yarış yönetimi konusunda ise yaklaşımın değişmediğini ifade etti: “Sürücüler yarışmakta serbest. Ancak bazı anlar vardır, durumu değerlendirmek gerekir. Bu bir ‘dur’ değil, bir ‘bekle’ kararıdır. Geçen yıl da durum buydu ve bu yıl da aynı mantık geçerli.”
Motorlarla ilgili tartışmalar ve sıkıştırma oranı etrafında dönen politik gündem hakkında ise Brown net konuştu: “Bu tamamen Formula 1’in klasik siyaseti. Motor kurallara tamamen uygun şekilde tasarlandı. Geçmişte çift katmanlı difüzör gibi çözümlerde de aynısını gördük; kurallara uygundu. Rakipler bunu büyük bir avantaj gibi göstermeye çalışıyor ama gerçekte motor tüm testlerden geçmiş durumda ve tamamen kurallara uygun. Mercedes'in bu konuda çok iyi bir iş çıkardığını düşünüyorum."
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar