Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Brown, Norris’e katılıyor: McLaren yeniden zirveye çıkabilir

Zak Brown, Lando Norris’in McLaren’in yeniden gridin en iyi aracına sahip olabileceği yönündeki görüşüne “kesinlikle” katıldığını söyledi.

Zak Brown, McLaren

Zak Brown, McLaren

Fotoğraf: Martin Keep / AFP via Getty Images

Son iki sezonda takımlar şampiyonluğunu kazanan ve 2025’te Norris ile pilotlar şampiyonluğuna ulaşan McLaren, yeni sezona yeni kurallara en iyi şekilde uyum sağlayarak zirvedeki yerini koruma hedefiyle başladı.

Ancak sezonun ilk bölümünde tüm pole pozisyonlarını ve zaferleri kazanan Mercedes, şu ana kadar gridin en güçlü takımı konumunda.

Buna rağmen McLaren, rakibini Suzuka’da zorlamayı başardı. Güçlü bir start alan Oscar Piastri, üçüncü sıradan liderliğe yükseldi ve yarışın ilerleyen bölümünde George Russell’ı arkasında tutmayı başardı.

Ancak güvenlik aracı, Mercedes adına yarışın kaderini değiştirdi. Kimi Antonelli, zamanlama bakımından avantajlı bir pit stop sayesinde liderliği aldı ve farkı açarak ikinci galibiyetine ulaştı.

Japonya GP hafta sonu öncesinde konuşan Norris, McLaren MCL40’ın sezon içinde gridin en iyi aracı haline gelebileceğine inandığını dile getirmişti: “Öncelikle podyuma çıkmayı, ardından yeniden yarış kazanmayı hedefliyoruz. Sonrasında puanlar zaten gelecektir ve farkı ne kadar kapatabileceğimizi göreceğiz.”

“Takım olarak kendimize güveniyoruz. Son iki şampiyonluğu kazandık, geçen yıl pilotlar şampiyonluğunu da aldık çünkü gridin en iyi aracını yapabildik. Aynısını bu yıl da başarabileceğimize inanıyorum.”

“Bu süreç zaman alır dolayısıyla sabırlı olmak lazım. Ama takımımıza güveniyorum ve bu yıl en iyi araca sahip olabileceğimizi düşünüyorum.”

Fotoğraf: LAT Images

Katıldığı televizyon programında konuşan Brown da Norris’in bu sözlerine katıldığını belirtti.

“Öncelikle rekabet çok güçlü. Ama son yıllarda neler başardığımıza bakarsanız, McLaren bünyesindeki herkesin aracımızı geliştirmek için ne kadar çalıştığını görebilirsiniz. 

“Dokuzunculuktan ikinciliğe, oradan dördüncülüğe ve ardından birinciliğe yükseldik. Şu andaysa bazı yerlerde üçüncü, bazı yerlerde ikinci en hızlı takımız. Fabrikamızda yürüttüğümüz çalışmalara güveniyorum.”

2026 sezonunun ilk bölümünde McLaren, takımlar şampiyonasında Ferrari’nin 44, Mercedes’in ise 89 puan gerisinde üçüncü sırada yer alıyor.

Önceki haber Marko, Lambiase'nin ayrılığı hakkında: "Önemli bir kayıp"
Sonraki haber Miami GP öncesinde Hamilton’ın yarış mühendisi sorunu çözülmedi

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler