Boullier: McLaren beklentileri kontrol altında tutmalı
McLaren şefleri, beklentileri kontrol altında tutmanın, 2018 Formula 1 sezonu öncesi en önemli görevleri olduğunu söylediler.
McLaren’in önümüzdeki sezon Renault motorunu kullanacak olması, hayal kırıklığı ile geçen üç yıllık Honda döneminin ardından tekrar ön sıralarda yer alma umutlarını artırdı.
Ancak takım her ne kadar podyum, hatta galibiyet hedeflese de yarış direktörü Eric Boullier ve takım yöneticisi Zak Brown, erken başarı bekleyen insanlardan gelecek tehlikelerin farkındalar.
Motorsport.com’a konuşan Boullier “Bu oyunun bir parçası, ancak bunu kontrol etmeliyiz. Abartılı yorumlara fırsat vermemeli ve tek bir hedefimiz olmalı, düşük vaad ve yüksek başarı. En doğru yol bu.” dedi.
Zorlu 2017 sezonunun ardından Honda ile ortaklığını sonlandıran McLaren’de Boullier yeni sezon öncesi takımın, Renault ile başarabilecekleri konusunda sahip olduğu heyecanın farkında.
Boullier bunun çok önemli olduğunu, takımın rehavete kapılmayacağını ve bu sayede düşündüğü hedefe ulaşabileceklerini düşünüyor
“Duygusal olarak çok zor ve her ne kadar Britanyalı iş arkadaşlarımdan daha Latin olsam da bunu kontrol etmek işimin bir parçası.”
“Çok fazla heyecana kapılabilirsiniz, özellikle de karanlık bir üç yılın ardından ışığın geldiğini görüyorsanız. Profesyonelce davranmalıyız.”
Brown da aynı şeylerden bahsederken, beklentilerin verdiği coşkuya kapılma riskine karşın, McLaren’in kendini çok erken baskı altına sokmaması gerektiğini söyledi.
“Takım dünya şampiyonlukları için savaşmaya alışkın ve herkesin beklediği de bu. Bu doğal olarak baskıyı da beraberinde getirir, ancak herkes bunun üstesinden gelecektir.”
“Uzun zamandır önlerde yer alamıyoruz, bu yüzden Avustralya’da beklentilerimizi çok yüksek tutmamalıyız.”
“Herkesin bizim nerede olduğumuzu merak edeceğini düşünürsek, sanırım Avustralya’da en çok dikkat edilen takımlardan biri biz olacağız. Bu yüzden kendimizi çok yüksek bir baskı altına sokmamamalıyız.”
Her ne kadar Renault’a geçiş McLaren’i performans olarak bir adım ileriye taşıyacak olsa da, Brown McLaren’in de gelişmesi gerektiğini belirtti.
“Sadece pitstoplara bakın. Zamanlar çok iyi değil ve bunun sahip olduğnuz güç ünitesiyle hiçbir ilgisi yok.”
“Harika değiliz, fakat baskı altında olmak herkesi Fernando [Alonso] gibi daha iyi bir hale getirecektir. Fernando ön tarafta yarışırsa doğal olarak 0.1 saniye bulacaktır ve bu hepimiz için de geçerli.
"We will all taste and smell it, and subconsciously work harder because you are stepping up a little bit."
“Hepimiz tadıp koklayacağız ve inanılmaz şekilde çok çalışacağız, çünkü az da olsa güçleniyoruz.”
Boullier, duyguları kontrol altında tutmaya ilk yarıştan sonra da devam etmeleri gerektiğini, çünkü harika bir başlangıcın bazı olumsuzlukları da getirebileceğini belirtti.
Boullier gülümseyerek “Hayalim Avustralya’da kazanmak, ancak belki üçüncülük daha iyi olabilir.”
“Eğer Avustralya’da kazanırsak yapacağımız ilk şey, sponsorlar ve hissedarlar ile oturup, ‘Durun bu sadece, bir yarış’ demek olacak. Şampiyon olmak ise başka bir hikaye. Fakat bu probleme sahip olmaktan çok mutlu olurum.”
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar