Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Bortoleto: "Rakipler startta hata yapmadığı sürece yine sıra kaybedeceğiz"

Sıralama turlarında 13. olan Audi pilotu Gabriel Bortoleto, takımın yeni güç ünitesindeki hızlanma ve sürüş sorunlarına dikkat çekti.

Gabriel Bortoleto, Audi F1 Team

Montreal'deki sprint yarışının startında hem Bortoleto hem de takım arkadaşı Nico Hülkenberg geride kalarak Audi’nin Formula 1'deki ilk güç ünitesine dair soru işaretlerini artırmıştı. 

Sıralama turlarındaysa Q3'ü kıl payı kaçırarak 13. sırada kalan Bortoleto, seansın ardından basına konuştu.

Audi motorunun debriyaj ve kalkış sistemindeki zayıflığı gizlemeyen Bortoleto, pazar günkü yarışın startı için şöyle konuştu: "Bu durum endişe verici değil çünkü şu an elimizde ne olduğunu ve neleri geliştirmemiz gerektiğini biliyoruz.” 

“Ancak gerçekçi olmak gerekirse, yarın arkamdaki rakipler startta hata yapmadıkça muhtemelen yine sıra kaybedeceğiz. Bu bir gerçek ve elimden bir şey gelmiyor.”

“Kimseye yalan söyleyip burada boşuna iyimser konuşamam”

“Bahsettiğim sorunlar aktif olarak üzerinde çalıştığımız net şeyler. Kimseyi suçlamıyorum, sadece çözmemiz gereken problemlerimiz olduğunu söylüyorum, o kadar."

Gabriel Bortoleto, Audi F1 Team

Gabriel Bortoleto, Audi F1 Team

Photo by: Jordan McKean / LAT Images via Getty Images

Cuma günkü iyi hissiyatın ardından cumartesi aracın dengesini tamamen kaybettiklerini belirten genç pilot, sürüş konusunda yaşadığı zorlukları şu sözlerle anlattı: "Dürüst olmak gerekirse sıralama turlarında aracın dengesinden ve kendi sürüşümden hiç memnun değilim.” 

“Elimizdeki potansiyeli verimli kullanamadık. Araç her yerde kayıyordu, adeta buz üstünde sürüyor gibiydim.”

“Cuma, aracın dengesinden ve sürüşünden çok daha memnundum, her şey çok daha pürüzsüz hissettiriyordu.” 

“Bugünse araç sürekli yan gitti, fren yapacak güveni bile hissedemedim. Üstelik vites küçültmeler inanılmaz sertti; kısacası çok zorluydu."

"Sürüş kolaylığı ve saf hız konularında çok acı çekiyoruz.” 

“Çabalıyoruz, yazılım güncellemeleri yapıyoruz ve işleri daha iyi hale getirmeye çalışıyoruz. Bazı şeyler işe yarıyor, bazıları yaramıyor ama her seferinde bir şeyler öğreniyoruz."

Önceki haber Antonelli: "Sıralamalardaki sıra dışı fark aklımdan uzun süre çıkmayacak"
Sonraki haber Norris: "Yağmur yağarsa inanılmaz zor bir Kanada GP görebiliriz"

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler