Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Ben Sulayem, Wolff'ün Alpine hissesi satın alımını eleştirdi

FIA Başkanı Mohammed Ben Sulayem, Formula 1’de giderek büyüyen 'B takım' tartışmalarıyla ilgili endişelerini dile getirdi.

Toto Wolff, Mercedes, Mohammed Ben Sulayem, FIA President

Toto Wolff, Mercedes, Mohammed Ben Sulayem, FIA President

Fotoğraf: Vince Mignott / MB Media / Getty Images

F1 padoğunda son dönemin en büyük politik tartışmalarından biri, takımlar arasındaki çoklu sahiplik ve teknik iş birlikleri üzerine yoğunlaşıyor.

Zak Brown, Miami hafta sonu öncesinde bu sisteme yönelik sert eleştirilerde bulunmuş; özellikle Red Bull Racing ile Racing Bulls arasındaki çoklu sahiplik yapısını, Ferrari ile Haas arasındaki teknik iş birliğini ve Toto Wolff ile Mercedes'in Alpine'e yatırım yapma ihtimalini hedef almıştı.

Avusturyalı yönetici Wolff'ün, Enstone merkezli Alpine takımının %24 hissesini satın almak için görüşmeler yürüttüğü biliniyor. Söz konusu hisselerin, yatırım fonu Otro Capital tarafından satışa çıkarıldığı ifade ediliyor.

Zak Brown, McLaren

Zak Brown, McLaren

Fotoğraf: Kym Illman / Getty Images

FIA Başkanı Mohammed Ben Sulayem, Miami'de basın mensuplarına yaptığı açıklamada bu tür yapılar hakkında kişisel görüşünü dile getirdi.

Ben Sulayem, "Eğer bu tür yatırımlar, başkalarının hisse almasını engellemek ya da regülasyonlar söz konusu olduğunda daha fazla oy gücü elde etmek amacıyla yapılmıyorsa, belki kabul edilebilir."

"Ancak genel olarak iki takıma sahip olmanın doğru yol olduğunu düşünmüyorum. Bu benim kişisel görüşüm, ancak konuyu inceliyoruz çünkü oldukça karmaşık bir alan."

Önceki haber Domenicali: "ABD Formula 1'i anlamaya başlıyor"
Sonraki haber Montoya: "Verstappen, 'saygısız' kural eleştirileri sebebiyle ceza almalı"

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler