Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Bearman: "Yeni nesil araçlardaki enerji yönetimi sinir bozucu"

Haas F1 pilotu Oliver Bearman, 2026 sezonuyla birlikte devreye giren yeni güç ünitesi kurallarının testlerde ilk kez gerçek anlamda hissedilmesinin ardından, özellikle enerji yönetimi konusunda 'üzücü' bir farkındalık yaşadığını söyledi.

Oliver Bearman, Haas F1 Team

Oliver Bearman, Haas F1 Team

Fotoğraf: Haas F1 Team

2026 güç üniteleri, 2025'e kıyasla üç kat daha fazla elektrik enerjisi kullanıyor.

Geçen sezon 120 kW olan elektrik gücü, yeni dönemde 350 kW seviyesine çıkmış durumda. Bununla birlikte toplam güç üretiminde içten yanmalı motor ile bataryalar arasında %50-50'lik bir paylaşım bulunuyor.

Barselona'daki shakedown testlerinde Haas'ın toplam 387 turunun 148'ini atan Bearman, takımının müşteri olarak kullandığı Ferrari güç ünitesini ilk kez gerçek pist koşullarında deneyimleme fırsatı buldu.

İspanya'daki testlerden çıkardığı ilk izlenimleri paylaşan ve ikinci tam sezonuna hazırlanan genç pilot, yeni kuralların 'en sinir bozucu' yönünün enerji yönetimi olduğunu vurguladı.

Bearman, "Barselona muhtemelen en uç örneklerden biri."

Oliver Bearman, Haas F1 Team

Oliver Bearman, Haas F1 Team

Fotoğraf: Haas F1 Team

"Enerji açısından fakir bir pist, gerçek anlamda sert frenleme bölgeleri çok fazla değil. Bu da ihtiyaç duyduğumuz enerjiyi elde etmeyi biraz daha zorlaştırıyor."

"En iyi tarafı ise aracın biraz daha hafif olması, daha çevik hissettirmesi. Buna rağmen hâlâ inanılmaz miktarda yere basma kuvveti var."

"Son yıllarda tarihte gördüğümüz en yüksek yere basma kuvveti üreten araçlardan bazılarına sahip olduk. Yeni kuralların bu açıdan bir adım geri olacağı belliydi ama yine de hâlâ etkileyici. Ayrıca Barselona'da kullandığımız sadece lansman aracıydı, hâlâ yere basma kuvveti bulmak için uzun bir yol var."

"Sinir bozucu olan şey kesinlikle enerji yönetimi."

"Alıştığımızdan çok daha fazla bununla uğraşıyoruz ama önceki jenerasyona kıyasla elektrik gücüne olan bağımlılık düşünüldüğünde bu kaçınılmaz."

"Yine de bunu ilk kez gerçek anlamda hissetmek biraz üzücü. Ama yapacak bir şey yok, bu işin bir parçası." dedi.

Önceki haber Ferrari, Brembo ile yeni sözleşme imzaladı
Sonraki haber Wolff: "Şimdiden beklentimi yükseltip hayal kırıklığına uğramak istemiyorum"

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler