Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Bearman: "Bıçak sırtında bir denge bulmaya çalışıyoruz"

Oliver Bearman, Kanada hafta sonuna araç ayarlarında ve yeni güncellemelerde yaşadığı zorlukları dile getirdi.

Oliver Bearman, Haas F1 Team

Oliver Bearman, Haas F1 Team

Fotoğraf: Guido De Bortoli / LAT Images via Getty Images

Haas, Montreal’e aracın altındaki hava akışını dengelemek ve daha fazla yere basma kuvveti üretmek adına yenilenmiş sidepodlar ve yeni bir taban tasarımı getirmişti. Ancak sprint sıralamalarının ardından aracın ayarlarından hiç memnun kalmayan ekip, sprint yarışı öncesinde Bearman’ın aracını “parc fermé” kurallarından çıkararak ayar değişikliğine gitti ve pit yolundan başlamayı göze aldı.

Sıralama turlarında aracın nihayet daha iyi bir çalışma aralığına girdiğini ancak bu sefer de yeni sorunların baş gösterdiğini dile getiren Bearman şöyle konuştu: "Hafta sonu boyunca deyim yerindeyse kendi kuyruğumuzu kovalayıp durduk, bizim için çok zorlayıcıydı.” 

“Bir türlü işimize yarayan bir çözüm bulamadık. Dürüst olmak gerekirse, sıralama turlarında çok daha iyi bir aralıktaydık ve araçtan çok daha memnundum.”

“Ancak bu seans, hafta sonu boyunca bir frenleme bölgesinde gerçekten zorladığım veya bir hızlanma noktasında dengeyi bulmaya çalıştığım ilk an oldu.” 

“Dengeyi bulduğumdaysa bu sefer yeni problemlerle karşılaştık. Örneğin, limitleri biraz zorlamaya başladığım anda çok ciddi ön lastik kilitlenmesi sorunları yaşadım.” 

Oliver Bearman, Haas F1 Team

Oliver Bearman, Haas F1 Team

Photo by: Guido De Bortoli / LAT Images via Getty Images

“Eminim diğer takımlar bu sorunları daha antrenman seansında keşfetmiş ve çoktan çözmüştür. Bizse antrenman turlarında ayar bakımından o kadar gerideydik ki aracı hiç zorlayamadık bile."

Montreal pistinin meşhur tümsekleri ve kerblerinin araçtaki güncellemelerle uyuşmadığını belirten genç pilot, süspansiyon ayarları arasında sıkışıp kaldıklarını anlattı: "Aslında aracın performans potansiyeli var ama karakteristiği sürüş açısından gerçekten çok zorlu bir hâl aldı.” 

“Özellikle bu sabahki ayarlarımız bizi çok hırpaladı. Teorik olarak en iyi tur zamanını getirecek ayarlar belki onlardı ama bu pistte çok fazla tümsek ve kerb var.”

“Maruz kaldığım tümsek ve sarsıntı miktarından ötürü, kelimenin tam anlamıyla virajları görebilmek için bile fiziksel bir savaş veriyordum. Gerçekten çok zordu.” 

“Aracı sürüşü kolaylaştıracak yumuşak bir şekilde ayarlamaya çalıştığımızda bu sefer viraj girişleri inanılmaz zorlaştı. Aracı daha iyi hale getirmek için sertleştirdiğimizdeyse kontrol etmek çok zorlaşıyor. Adeta bıçak sırtında bir denge kurmaya çalışıyoruz."

Önceki haber Wolff takım içi mücadele hakkında: "Kimse pistte alan bırakılmasını beklemesin”
Sonraki haber Ralf, Wolff'ü övdü: "Pilotlarını yönetmeyi çok iyi biliyor"

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler