Aston Martin’de Newey’nin rolü tartışılıyor: “Takımın morali çok düşük”
AM26’nın kötü performansı sonrası takımda huzursuzluk artarken Newey’nin rolü de ciddi derecede sorgulanmaya başlandı.
Adrian Newey, Aston Martin Racing
Fotoğraf: Simon Galloway / LAT Images via Getty Images
2026 sezonuna büyük beklentilerle giren Aston Martin için başlangıç tam anlamıyla kabusa dönüştü. Takım için olabilecek neredeyse her şey ters giderken F1 yorumcusu David Croft, takım içindeki atmosferin “hiç de iyi olmadığını” söyledi.
Lawrence Stroll’ün büyük yatırımlarla kurduğu takımdan bu yıl çok şey bekleniyordu. Özellikle F1’in en önemli tasarım dehalarından Adrian Newey’in takımın başına getirilmesi beklentileri daha da artırmıştı.
Ancak 2026 sezonu şu ana kadar Aston Martin için büyük bir hayal kırıklığına dönüştü. AM26 aracı rakiplerinin birkaç saniye gerisinde kalırken, pilotlar yarışları tamamlamakta zorlanıyor. Fernando Alonso ve Lance Stroll, Honda güç ünitesinden kaynaklanan aşırı titreşimler nedeniyle kalıcı sinir hasarı riskiyle yarışlara çıkıyor.
Eleştirmenlerin bir kısmı, Newey’nin geçen yılın sonlarında takım patronu rolüne getirilmesini hatalı bir karar olarak değerlendiriyor. Bu kararın, 67 yaşındaki mühendisi asıl uzmanlık alanından kısmen uzaklaştırdığı düşünülüyor.
Croft, F1 podcastinde mevcut durumu ve Newey’nin rolünü şöyle anlattı: “Aston Martin, Newey’i takım patronu olarak destekleyen bir yönetim yapısına sahip olduklarını ve onun yapmak istemediği işleri üstlenecek kişilerin bulunduğunu söylüyor.”
“Bana gelen bilgilere göre Newey şu anda eski görevlerinin sorumluluklarının yaklaşık %80’ini, takım patronluğu rolününse %20’sini üstleniyor. Sezonun ilerleyen bölümünde bu denge değişir mi, bekleyip beraber göreceğiz.”
Öte yandan Audi’den ayrılan Jonathan Wheatley’nin Aston Martin’e katılabileceği yönündeki iddialar da gündemde. Ancak Croft, bu ihtimalin kesin olmadığını vurguladı.
“Aston Martin’in Wheatley’in geleceğini kesin bir dille açıklamaktan kaçınacağını düşünüyorum. Eğer gelirse bu durum, Mike Krack’in rolünü ciddi şekilde sorgulatır. Krack şu anda pist üstünde takım patronuna benzer bir görev üstleniyor.”
“Şu anda Aston Martin ile ilgili edindiğim hiçbir bilgi umut veya iyimserlik içermiyor. Ne araçla ilgili, ne sezon içinde gelebilecek güç ünitesi iyileştirmeleriyle ilgili, ne de takım moralinin toparlanması konusunda hiçbir iyi duyum almadım.”
“Eğer Wheatley gelirse beraberinde umut, deneyim ve bilgi de getirir. Aynı zamanda çalışanların moralini yükseltmeyi de başarabilir. Aston Martin’in şu anda en çok ihtiyacı olan şey de bu.”
“Takımın, kötü sonuçlara rağmen uzun vadeye odaklanabilecek ve ekstra çaba göstermeye istekli, mutlu insanlara ihtiyacı var.”
Son olarak Croft, çözümün öncelikle takım içindeki yapıyı düzeltmekten geçtiğini vurguladı: “Ben bir CEO değilim ama anladığım kadarıyla önce çalışanların durumunu düzeltmek, onları mutlu etmek ve güvende hissettirmek gerekiyor. Sonrasında diğer sorunlar kendiliğinden çözülecektir ancak şu an için Aston Martin mutlu bir takım değil.”
İzle: F1 Teknik 2026: ADUO sistemi nedir? Hangi motor üreticileri önde? Aston Martin'de sorun ne?
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar