Aston Martin yorum yapmaktan kaçındı: "Sıkıştırma oranı her zaman tartışma konusu olur"
Andy Cowell, motorla ilgili sıkıştırma oranı iddiaları hakkında pek fazla yorum yapmamayı tercih etti.
Andy Cowell, Aston Martin Racing
Fotoğraf: Sam Bagnall / Sutton Images via Getty Images
Tokyo’da Honda ile Aston Martin’in ortak sunumuna katılan Aston Martin temsilcileri arasında, eski Formula 1 takım patronu ve bu yıldan itibaren Aston Martin Strateji Direktörü görevini üstlenen Andy Cowell da yer aldı.
Cowell, sezon hazırlıklarının nasıl ilerlediğini ve takımın genel ruh hâlini anlattı: “Şu anda otomobilin son hâline getirilmesi ve testlere hazırlık konusunda çok kapsamlı bir çalışma yürütülüyor."
"Silverstone’daki merkezimizde aerodinami tarafı için farklı bileşen seçeneklerini test ediyoruz. Ardından Barselona ve Bahreyn’e gideceğiz. Sakura’da da çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Kendimize iddialı hedefler koyduk ve bu iş birliğinden büyük memnuniyet duyuyoruz."
"Yeni araç, Honda ve Aston Martin’in ortaklaşa geliştirdiği özel bir proje. Önümüzde zor bir görev var, çünkü kazanmak istiyoruz. Formula 1’in motor sporlarının zirvesi olduğunu hepimiz çok iyi biliyoruz. Bu nedenle kolay olmayacak, ancak tamamen kendi işimize odaklanmış durumdayız."
Honda, Aston Martin Yarış
"Sadece fabrikadaki çalışmalarla başarıya ulaşmak nadiren mümkün oluyor, bu yüzden Barselona’ya gidip aracı pistte inceleyeceğiz. Ardından bu çalışma Bahreyn’de devam edecek ve sonrasında ilk yarış için Melbourne’e gideceğiz."
"Honda mühendisleriyle çok iyi bir uyum yakaladık; hepimiz son derece hedef odaklıyız. Silverstone’daki tesiste, Adrian Newey liderliğinde bu aracı geliştirilmesi sürecinde son bir yıldır mükemmel bir atmosfer var. Hepimiz birkaç gün içinde aracı pistte görmeyi sabırsızlıkla bekliyoruz.”
Andy Cowell ayrıca, Mercedes High Performance Powertrains ve Red Bull Powertrains’in, motorların çalışması sırasında sıkıştırma oranını 18:1 seviyesine çıkarabildikleri yönündeki iddiaları da yorumladı.
Cowell sözlerine şöyle devam etti: "Sıkıştırma oranı konusu, yeni bir teknik düzenlemeye geçiş dönemlerinde her zaman gündeme gelir. Her üretici yalnızca regülasyonlara uymaya çalışmaz, aynı zamanda bu sınırlar içinde maksimum verimliliği elde etmeyi hedefler."
"Sıkıştırma oranı, içten yanmalı motorun ısıl verimliliğini belirleyen kilit faktörlerden biridir, bu yüzden her zaman sınırına kadar zorlanır. Bence tüm güç ünitesi üreticileri bunu yapıyor."
"FIA’nın görevi ise herkesin kuralları doğru şekilde yorumladığından emin olmak ve şu anda tam olarak bu yönde bir çalışma yürütülüyor.”
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar