Antonelli: "Miami'de rakiplerimiz bize daha da yaklaşacak"
Kimi Antonelli, uzun bir aranın ardından 2026 sezonunun Miami'de devam etmesiyle birlikte Mercedes'in rakiplerinden daha fazla baskı görmesini bekliyor.
Andrea Kimi Antonelli, Mercedes
Fotoğraf: James Sutton / Formula 1 / Formula Motorsport Ltd via Getty Images
Kimi Antonelli, Miami'ye 72 puanla şampiyonanın zirvesinde geliyor ve takım arkadaşı George Russell'ın 9 puan önünde bulunuyor.
Russell sezonun açılış yarışı olan Avustralya'yı kazanırken, Antonelli Çin ve Japonya'da zafere ulaşmıştı.
Miami GP öncesinde konuşan Antonelli, hafta sonundan beklentileri konusunda şunları söyledi: "Geçen yıl ilk sprint pole'ümü aldığım bir piste geri dönmek çok heyecan verici. Tabii bu yıl farklı olacak çünkü araçlar farklı, bu yüzden işlerin nasıl ilerleyeceğini göreceğiz."
"Bizim için oldukça ilginç bir hafta sonu olacak. Rakiplerimizin bize kesinlikle daha da yaklaşacağını düşünüyorum ve bu hafta sonu daha fazla mücadele etmemiz gerekebilir. Ama elimizden gelenin en iyisini yapacağız ve odaklanmaya devam edeceğiz."
"Kendi adıma araçtaki performansı maksimuma çıkarmaya çalışacağım."
Kimi Antonelli, Mercedes
Fotoğraf: Pirelli
Her ne kadar şu anda şampiyonada lider olsa da, Antonelli'nin geliştirmesi gereken alanlardan biri yarış startları. Takım patronu Toto Wolff, genç pilottan bu konuda ilerleme bekliyor.
Bu konu üzerinde çalışıp çalışmadığı sorulduğunda Antonelli, "Nisan arasında tabii ki start antrenmanları yaptık. Takımla birlikte sorunu tespit etmeye çalıştım ve bulmuş gibi görünüyoruz. Şimdi mümkün olan en kısa sürede çözüm üretmeye çalışıyoruz."
"Ne üzerinde çalışmamız gerektiğini biliyoruz. Ancak bu kolay bir çözüm olmayacak çünkü debriyaj kulakçığında önemli bir değişiklik gerekiyor, ayrıca el pozisyonunda da küçük ayarlamalar var. İyi startlar alabilmek için çözümü mümkün olan en kısa sürede bulmaya çalışıyoruz."
"Kesinlikle sorunun daha temel bir şey olduğunu fark ettik. Miami'de çözümü bir adım ileri gidip gidemeyeceğimizi göreceğiz. Ardından tekrar bir ara olacak, bu da çözüm bulmak için bize daha fazla zaman tanıyacak."
Antonelli, ayrıca Russell ile olan ilişkisi ve Mercedes'in olası takım içi şampiyonluk mücadelesini nasıl yönettiği hakkında da soruları yanıtladı.
"Takım, Avustralya'daki ilk yarıştan itibaren bize çok net davrandı. Birbirimizle yarışabileceğimizi söylediler ama tabii ki saygı çerçevesinde ve birbirimize karşı aptalca hareketler yapmadan."
"Günün sonunda birbirimiz için yarışıyoruz. Kazanmak istiyoruz, en iyi olmak istiyoruz ama aynı zamanda takım için de en iyisini istiyoruz. George ile birbirimizle yarışabileceğimizi biliyoruz ama bunu saygı çerçevesinde ve gereksiz riskler almadan yapmalıyız."
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar