Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Alpine, 2026 dönemi öncesi Mercedes motorunu ilk kez çalıştırdı

2026 sezonunun yaklaşmasıyla birlikte Alpine, yeni dönem hazırlıkları kapsamında Formula 1 güç ünitesini ilk kez çalıştırdı. Bu adım, takım için teknik anlamda yeni bir dönemin resmen başladığını gösterdi.

Pierre Gasly, Alpine

Pierre Gasly, Alpine

Fotoğraf: Sam Bagnall / Sutton Images via Getty Images

Yaklaşık bir yıl önce Renault, 2025 sezonunun sonunda kendi güç ünitesi projesini sonlandıracağını açıklamıştı.

2026’daki kapsamlı teknik düzenleme değişikliği öncesinde Alpine, bu süreçte Mercedes ile anlaşarak Alman üreticinin motorlarını kullanma kararı aldı.

Mercedes, yeni dönemde fabrika takımı dahil olmak üzere toplam dört ekibe güç ünitesi sağlamayı sürdürecek. Alpine ise bu ortaklıkla birlikte performans anlamında yeniden yapılanmayı hedefliyor.

2025 sezonunu markalar klasmanında son sırada tamamlayan Enstone merkezli ekip, sezonun erken bölümünde odağını tamamen 2026 aracı üzerine çevirmişti.

Takım, yeni sezona daha güçlü bir başlangıç yapabilmek adına geliştirme çalışmalarını erkenden bu yöne kaydırdı.

Alpine, 2026 sezonu lansmanını 15 Ocak’ta gerçekleştirecek ve bu etkinlikte yeni aracının renk düzenini de tanıtacak.

Ayın sonunda pistle ilk kez buluşması planlanan araç öncesinde, takım Mercedes motorunun ilk kez çalıştırıldığı anlara ait sesi paylaşarak yeni döneme dair ilk somut işareti verdi.

Önceki haber Sainz: "Norris iyi gününde herkesi yenebilir"
Sonraki haber Bottas, sezon öncesi 1985 Ferrari direksiyonuna geçiyor

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler