Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Alonso: “Yaz arasına kadar benzer tablo sürecek”

Aston Martin pilotu, Suzuka’daki zorlu hafta sonunun ardından kısa vadede mucize beklemediğini söyledi.

Fernando Alonso, Aston Martin Racing

Fernando Alonso, Aston Martin Racing

Fotoğraf: Jayce Illman / Getty Images

Fernando Alonso, Japonya Grand Prix’si sıralama turlarının ardından yaptığı açıklamalarda hem Aston Martin’in performans sorunlarına hem de 2026 araçlarının hızlı viraj karakterini nasıl değiştirdiğine dair çarpıcı değerlendirmelerde bulundu.

Alonso’ya ilk olarak Japonya’ya sabah erken saatlerde varmasının ve zorlu geçen hafta sonunun sıralamaya etkisi soruldu.

“İlk iki yarış zordu, Japonya’daki bu hafta sonu da şu ana kadar zorlu geçti ve önümüzdeki 10 yarış da zor geçecek; bunu şimdiden söyleyebilirim çünkü herhangi bir değişim görmeyeceğiz. Durumu iyileştirmek için çok çalışıyoruz ama Formula 1’de bir hafta sonundan diğerine mucize olmaz. Bu yüzden elimizden geleni yapacağız ancak yılın ilk yarısı çok zor geçecek, umarım ikinci yarı biraz daha iyi olur.”

İkinci soruda Alonso’ya, batarya yönetiminin öne çıktığı yeni nesil araçlarla Suzuka’nın ne kadar değiştiği soruldu.

“Artık bildiğimiz Suzuka biraz ortadan kayboldu, tıpkı Avustralya’daki hızlı virajın kaybolması gibi. Eskiden 10 ve 11. virajların harika görüntülerini izlerdik. Cidde kaybolacak, Eau Rouge kaybolacak; şampiyonadaki tüm virajlar bildiğimiz anlamını yitirecek. Bu yeni Formula 1, sevebilirsiniz ya da sevmeyebilirsiniz ama hızlı virajlar artık performans bölgeleri olmaktan çıktı ve enerji geri kazanım noktaları hâline geldi. Oralarda bataryayı dolduruyorsunuz sonra düzlüklerde biraz daha fazla güç elde ediyorsunuz. Bu yüzden pilotun yaptığı şey virajlarda zorlamamak oluyor ve bu biraz sinir bozucu.”

Alonso’ya basın tarafından yöneltilen bir sonraki soruda, Honda motoruyla Japonya’da en azından sorunsuz bir hafta sonu geçirmenin önemli olup olmadığı soruldu.

“Dürüst olmak gerekirse, büyük eksikleri olsa bile piste çıktığında hızlı olan McLaren gibi olabilmeyi tercih ederdim; performans gösteremeden arka sıralarda kalmanın hiçbir tatmini yok. Ama takımımız da oturup manzarayı izlemiyor, herkes çok sıkı çalışıyor. Formula 1’de işler bir gecede olmaz; aylar süren planlamalar çalışmalar gerekir. Hatta bazen projelerin sil baştan şekillendirilmesi ve başlangıçta gidilen yönün tam tersine dönmesi bile gerekebilir. Bunların hepsi birkaç ay alacaktır. Bence yaz arasına kadar her hafta sonu çok benzer bir tablo göreceğiz.”

Son olarak, Miami’ye kadar olan aranın farkı kapatmak için avantaj sağlayıp sağlamayacağı sorulduğunda Alonso, kısa vadede araçta gözle görülür bir değişiklik beklemediğini yineledi.

“Hayır, bizim için durum aynı olacak. Bir ay boyunca gelişim için çalışacağız ama plan zaten belli, ne yapılacağı net. Tek fark Bahreyn’de ve Cidde’de sonuncu olmamak için rekabet edebileceğimiz. Fazladan bir ayımızın daha olması daha fazla çalışacağımız anlamına gelmiyor çünkü zaten Miami’ye kadar elimizdeki her saniyeyi değerlendirecektik.”

“Ancak Miami’de bu çalışmanın sonuçlarını görmeyeceğiz çünkü yapılan plan üç-dört ay sonrasını hedefliyor. Yani Miami’de de burada kullandığımız aracın aynısıyla piste çıkacağız. Yine de bu durum Miami’ye kadar hiçbir çözüm bulamayacağımız anlamına gelmiyor; sadece o çözümler sezonun ikinci yarısında uygulanacak.”

 

Önceki haber Verstappen: “Araç sürülemez haldeydi"
Sonraki haber Leclerc: “Mercedes’i zorlamak için start performansımız kritik olacak”

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler