Alonso: "Yarış herkes için büyük bir sınav olacak"
Kanada GP sıralama turlarının ardından basına konuşan Fernando Alonso, Miami’ye kıyasla daha iyi bir konumda olduklarını söyledi.
Fernando Alonso, Aston Martin Racing
Fotoğraf: Sam Bagnall / Sutton Images via Getty Images
Aracın hissiyatının bu hafta sonu çok daha iyi olduğunu söyleyen Alonso, şu ifadeleri kullandı: "Elde ettiğimiz sonuç, kendi adımıza gerçekten de şaşırtıcı.”
“Araçla daha fazla bağ kurabildiğimi hissettim; ayarlar ve aracın dengesi gayet iyiydi. Motor, güç yönetimi, vites kutusu… Her şey Miami’den daha iyiydi.”
“Bu yüzden ileriye doğru küçük de olsa bir adım attığımızı düşünüyorum.”
“Nihai sonuç ortada: Q1'i geçmek için hâlâ biraz daha fazlasına ihtiyacımız var.”
“Ancak Miami'deki fark 1.1 saniyeydi, buradaysa 16. ve 15. sıra ile aramızda çok daha az bir fark var.”
“Yani küçük adımlarla ilerliyoruz."
Fernando Alonso, Aston Martin Racing
Fotoğraf: Alastair Staley / LAT Images via Getty Images
Aston Martin'in bu hafta sonu neden rakiplerine daha yakın olduğu sorulduğundaysa Alonso pistin yapısına işaret etti: "Bilmiyorum, açıkçası burada sadece birkaç viraj var ve hepsi de birbirine çok benzer hızlarda dönülen, orta ila düşük hızlı ve çok kısa süren virajlar.”
“Sadece sol-sağ, sol-sağ, sağ-sol yapıyorsunuz ve ardından gaza basıyorsunuz.”
“Belki de bu durum aracımız için daha iyi olmuştur. Ayrıca Kanada, sonuçlar ve rekabetçilik anlamında bana her zaman çok iyi davranmıştır; bugün attığım turlar da çok iyiydi."
Pazar günü beklenen yağmurlu hava ve lastikler hakkında konuşan Alonso, yarışın herkes için zorlu geçeceğini belirtti: "Yarış herkes için büyük bir sınav olacak.”
“Açıkçası elimizde çok fazla veri yok. Bu kurallar altında ıslak zemin koşullarında hiç sürüş yapmamış takımlardan biriyiz, dolayısıyla yarın bizim için her şeyi yeniden keşfetme günü olacak.”
“Zor bir yarış bekliyorum. Pist zaten kuruyken bile çok düşük yol tutuşuna sahip, ıslak zeminde bu durum daha da kötüleşecektir.”
“Bu araçlarda güç yönetiminin biraz rastgele çalıştığını biliyoruz, vites hissiyatı da aşağı yukarı herkes için aynı sertlikte.”
“Bu yüzden ıslak koşullarda yarışı bitirmek bile herkes için büyük bir başarı olacak. Görüş açısı da bir sorun yaratacaktır ama FIA bu konuda her zaman çok davrandı, o bakımdan güvende olduğumuzu düşünüyorum."
Fernando Alonso, Aston Martin Racing
Fotoğraf: Alastair Staley / LAT Images via Getty Images
Yaz arasına kadar büyük bir aerodinamik paketin gelmeyeceğini de hatırlatan Alonso, hâlâ mevcut araçtan alınabilecek bir performans olduğunu ekledi: "Muhtemelen bu paketten hâlâ açığa çıkarabileceğimiz bir performans var.”
“Güç yönetimini hâlâ öğreniyoruz. Miami'de vites kutusu tam bir baş ağrısıydı, burada bazı şeyleri çözdük ve virajlara biraz daha güçlüyüz.”
“Her yarışta biraz daha performans açığa çıkarıyor gibiyiz. Aerodinamik iyileştirmelerle en büyük adımı atana kadar aracın geri kalanını optimize etmemiz gerekiyor."
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar