Alonso: “Şu anda emekliliğimi düşünmüyorum, bugüne odaklanıyorum”
İspanyol pilot, F1 sonrası için Dakar ve Le Mans ihtimallerini açık bıraktı.
Fernando Alonso, Aston Martin Racing
Fotoğraf: Simon Galloway / LAT Images via Getty Images
Fernando Alonso, F1 kariyerinden sonraki geleceğine değinirken henüz net bir yol haritası olmadığını söyledi. Geleceği hakkında derinlemesine düşüneceği vakti yaz aylarına bırakacağını dile getirdi.
Aston Martin pilotu, takım sahibi Lawrence Stroll ile düzenli olarak görüştüklerini ancak konunun henüz detaylı şekilde ele alınmadığını söyledi: “Lawrence ve takımla düzenli olarak konuşuyoruz. Geçen hafta sonu Monaco’da da bir araya geldik ve akşam yemeği yedik. Ama geleceği hiç derinlemesine konuşmadık.”
“Bir noktada, yaz aylarında ya da yazdan hemen sonra karar vermem gerekecek fakat şu anda emekliliğimi düşünmektense daha çok bugüne odaklanıyorum.”
“Ne kadar verirsem vereyim önce ailemle ve yakın çevremle konuşmam gerekiyor. Gelecek yıl ne yapacağıma önce kendi içimde karar vermeliyim ama ne olursa olsun çok rahatım.”
“Eğer Formula 1’de yarışmaya devam edersem Aston Martin’in ikinci yılında bu sezondan daha iyi olacağımızı düşünüyorum.”
Fernando Alonso, Aston Martin Racing
Fotoğraf: Alastair Staley / LAT Images via Getty Images
“Eğer Formula 1’i bırakırsam da başka bir seride yarışırım. Daha önce de söylediğim gibi Dakar bir ihtimal. Dayanıklılık yarışlarında, Formula 1’de ve rallide kazanabilirsem bu muhtemelen eşi benzeri olmayan bir şey olur. Bu da bana çok cazip geliyor.”
“Şu anda planlarımda yok ama fırsat gelirse Le Mans yarışlarını da değerlendirebilirim. Tanıdığım bazı pilotlarla da bu konuda temas halindeyiz.”
Alonso, kariyerini ne zaman noktalayacağıyla ilgiliyse performans vurgusu yaptı: “Spordan damağımda kötü bir tatla ayrılmak istemem. Ama ne zaman bırakacağınızı da her zaman siz seçemiyorsunuz. Yine de ben hâlâ %100 performansımdayım ve bu şekildeyken bırakmak istiyorum. Herkesin beni geçtiği, yavaş hissettiğim ve hata yaptığım bir dönemde ayrılmak istemem.”
“Şu anda yeterince iyi performans gösteriyorum ve takımıma sonuç getirebileceğimi kanıtlıyorum; eğer araç rekabetçi olursa da elimden gelen her şeyi yapıyorum. Bu yüzden emeklilik kararımın benim elimde olduğunu düşünüyorum.”
2026 sezonuna dair oldukça iyimser konuşan Alonso, Aston Martin projesine güvendiğini söyledi: “Takımdan hiç şüphem yok. Sezona zor başladık ama yıl içinde daha iyi olacağız. Geliştirmeler geldiğinde ve bazı sorunları çözdüğümüzde ilerleme kaydedeceğiz. Gelecek yıl takımın çok daha oturaklı ve hazır olacağına inanıyorum.”
Fernando Alonso, Aston Martin Racing
Fotoğraf: Sam Bagnall / Sutton Images via Getty Images
Formula 1 dışındaki farklı serilerle ilgili deneyimlerine ve düşüncelerine biraz daha değinmesi istenilen Alonso, görüşlerini şöyle aktardı: “Formula 1 dışında yarışmak, kimileri için çoğu zaman daha iyi bir yarış deneyimi sunuyor. Bu yüzden bazı pilotlar o serilerde daha fazla keyif aldıklarını keşfedebiliyorlar. Ben bunu ilk defa 2017’de Indy’ye gittiğimde hissetmiştim.”
“Fakat Formula 1 elbette çok prestijli bir seri; sadece sürüş ve adrenalinden ibaret değil. İlgi, sponsorlar ve genel atmosfer de var. Hayatımın bu noktasında beni ne mutlu ediyorsa onu seçebilirim.”
2018 ve 2019 yıllarında Le Mans 24 saatlik yarışını kazanan Alonso, “Le Mans ve Indy çok özel organizasyonlar, sadece bir yarış hafta sonu değiller. Araç incelemelerinden pazar gününe kadar her şey farklı bir atmosfer ve deneyim sunuyor. Rekabetçi bir araçla orada kazanma mücadelesi vermek büyüleyiciydi.” dedi.
Kısa süre önce test ettiği Aston Martin Valkyrie hakkında da konuşan Alonso, bu deneyimin kendisine eski hisleri hatırlattığını söyledi: “Tekrar prototip bir araçta olmak güzeldi. Son ana kadar fren yapmak, enerji yönetimi olmadan maksimum hızda virajlara girmek… Bu sürüş deneyimi tamamen sizin ne kadar cesur olduğunuzla ilgili ve bu da çok güzel bir his.”
Fernando Alonso, Aston Martin Racing
Fotoğraf: Kym Illman / Getty Images
Yeni teknik düzenlemeler hakkındaki düşünceleri soruduğundaysa büyük bir değişim beklemediğini belirtti: “Bu değişikliklerin ilk üç yarışta gördüğümüz tabloyu tamamen değiştireceğini düşünmüyorum. Yeni kurallar her zaman virajlarda daha yavaş gitmeyi ödüllendiriyor çünkü bu şekilde daha fazla enerji elde ediyorsunuz.”
“En son yapılan düzenlemeler hakkında okuduklarımla bugün duyduklarım biraz çelişkili. Bu yüzden pistte nasıl hissettirdiklerini denemem gerekiyor.”
Zorunlu arada Honda ile bazı teknik sorunları çözmeye çalıştıklarını da ekleyen Alonso, sözlerini şöyle tamamladı: “Daha fazla zaman ve daha fazla deneyim bize yardımcı olacaktır. Dayanıklılık ve titreşimle ilgili bazı sorunlarımızı çözmeye çalışıyoruz. Henüz performans güncellemesi yok ama umarım direksiyonda ve kokpitte daha az titreşim hissederiz ve daha fazla pistte kalarak daha iyi yarışlar geçiririz.”
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar