Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Alonso: "Kanada'da koltuk beni rahatsız ettiği için yarıştan çekildim"

Fernando Alonso, Kanada Grand Prix’sinden erken çekilme kararının arkasında araçta yaşadığı koltuk sorunu olduğunu açıkladı.

Fernando Alonso, Aston Martin Racing

Fernando Alonso, Aston Martin Racing

Fotoğraf: Sam Bagnall / Sutton Images via Getty Images

Fernando Alonso, Kanada Grand Prix'sinde yalnızca 23 tur tamamlayabildi. Çifte dünya şampiyonu, yarıştan çekilmesinin nedeninin aracındaki koltuk pozisyonuyla ilgili uzun süredir devam eden bir sorun olduğunu belirtti.

Alonso aynı problemi cumartesi günkü sprint yarışında da yaşamış ve o mücadelede de finiş görememişti. Aston Martin ekibi ana yarış öncesinde sorunu çözmeye çalışsa da yapılan değişiklikler beklenen sonucu vermedi.

Yarış sonrasında konuşan Alonso, yaşadığı sıkıntıyı şöyle anlattı: "Koltukla ilgili bir problemimiz vardı ve attığım her turda kendimi daha rahatsız hissetmeye başladım. Sürüş pozisyonu doğru gelmiyordu. Ayrıca puanların oldukça dışındaydık ve yağmur ihtimali de kalmamıştı. Bu yüzden bu eziyete bir son verdik."

İspanyol sürücü, takımın gece boyunca bazı değişiklikler yaptığını ancak bunların işe yaramadığını söyledi.

"Dün gece birkaç değişiklik yapmayı denedik ama işe yaramadı. Şimdi Monako için yeni bir çözüm hazırlamaya çalışacağız."

Mike Krack da sorunun bir süredir devam ettiğini doğruladı.

"Alonso bir süredir rahatsız hissediyordu."

Fernando Alonso, Aston Martin Racing

Fernando Alonso, Aston Martin Racing

Fotoğraf: Alastair Staley / LAT Images via Getty Images

"Asla yarışmasını tamamen engelleyecek bir noktaya ulaşmadı ancak belirli bir baskı noktası var ve bu his giderek kötüleşiyor. Oturma pozisyonunu yeniden değerlendirmemiz gerekiyor."

"Bu araçlarda sürücüyü mümkün olduğunca aşağıda konumlandırmaya çalışıyorsunuz."

"Son yıllarda sürücülerin oturma pozisyonlarının giderek daha fazla yatık hale geldiğini görüyoruz. Belki de bu konuda biraz fazla ileri gittik. Bunu kontrol etmemiz gerekiyor."

Alonso, yarışın başında yumuşak lastiklerle iyi bir başlangıç yaparak ve geçiş lastikleriyle başlayan rakiplerinin pite girmesinden faydalandı ve kısa süreliğine ilk 10'a yükseldi. Ancak dört tur sonra yeniden geriye düşmeye başladı.

Ancak Aston Martin'in genel performans tablosunun değişmediğini de kabul etti: "İyi startlar alıyoruz, bazen olması gerekenden daha önde oluyoruz ve ardından yavaş yavaş geriye düşüyoruz."

"Her tur bir pozisyon kaybederek sonunda doğal yerimize, yani arka sıralara dönüyoruz. Yaz arasına kadar durumun böyle olacağını düşünüyorum."

"Ama her piste çıktığımızda araçta, motorda, ayarlarda ve şanzımanda yeni şeyler deniyoruz. Miami'den buraya şanzıman tarafında, vites senkronizasyonunda ve vites küçültme performansında önemli ilerleme kaydettik."

"Bunun tur zamanına tam olarak ne kadar yansıdığını ölçmek zor ancak aynı araçla Miami'ye göre burada kesinlikle daha hızlıydık."

"Monako'ya kadar birçok küçük geliştirme yapılmasını bekliyorum ve umarım bir adım daha ileri gideriz. Ancak temel problem ve rakiplerimize karşı olan yaklaşık üç saniyelik performans açığı, motor gücü ve aerodinamik paketle çözülebilir. Bu da ancak sezonun ikinci bölümünde mümkün olacak."

Önceki haber Red Bull: "Ayar konusunda risk almaktan çekinmiyoruz"
Sonraki haber Stella: "Tempomuz, Hamilton ve Verstappen'e karşı yeterli olmayabilirdi"

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler