Alonso: "Formula 1, 'saf yarışçılığın' on yılını kaybetti"
Fernando Alonso, Formula 1'in yarış anlamında çok şey kaybettiğini ve geçişlerin artık bir 'kaçınma manevrasından' ibaret olduğunu düşünüyor.
Fernando Alonso, Aston Martin Racing
Fotoğraf: James Sutton / Formula 1 / Formula Motorsport Ltd via Getty Images
Miami Grand Prix'si öncesinde yapılan düzenlemelerin ardından FIA ve Formula 1 yönetimi, mevcut güç ünitesi kurallarıyla ilgili takımların ve sürücülerin endişelerini azaltmak için yeni adımlar atmaya hazırlanıyor. Taraflar, 2027'den itibaren içten yanmalı motorun payının artırılarak güç dağılımının %60-40 şeklinde olması konusunda prensipte anlaştılar.
Teknik detaylar henüz netleşmemiş olsa da görüşmeler, yakıt akışı artırılarak içten yanmalı motorun daha belirgin hale getirilmesi ve elektrik gücünün yaklaşık 50 kilovat azaltılması üzerine yoğunlaşıyor.
Ancak Fernando Alonso, bunun Formula 1'in temel problemlerini çözmeyeceği görüşünde.
Motorsport.com'un, bu değişikliğin sorunları çözüp çözmeyeceği yönündeki sorusuna Alonso şu yanıtı verdi: "Beklemek gerekecek."
"Bu güç ünitelerinin DNA’sı aynı kalacak ve her zaman virajlarda daha yavaş gitmeyi ödüllendirecekler. Bunun köklü bir değişiklik yaratacağını düşünmüyorum."
Fernando Alonso, Aston Martin Racing
Fotoğraf: James Sutton / LAT Images via Getty Images
Alonso, FIA’nın sürücülerin eleştirilerini dinlediğini kabul ederken, sorunun bundan daha derin olduğunu söyledi.
"Aslında FIA bizi her zaman dinliyor. Sorun şu ki dünya elektrifikasyona yöneldi ya da geleceğin bu olduğuna inandı."
"Ama bu yarışlar için geçerli değil. Yarışçılık farklı bir dünya."
"Şimdi biraz geri dönüp 60-40 oranına geçiyoruz, sonra belki gelecekte elektrik payı daha da azalacak. Ama ne yazık ki 2014’te başlayan turbo hibrit çağında ve özellikle son yıllarda, saf yarışçılığın neredeyse bir on yılını hatta daha fazlasını kaybettik."
Mevcut kurallar sayesinde geçiş sayıları önemli ölçüde artsa da Alonso bunun gerçek yarışçılık anlamına gelmediğini düşünüyor.
Circuit Gilles-Villeneuve'de en iyi geçiş noktalarının neresi olduğu sorulduğunda Alonso, günümüz Formula 1’inde geçiş yapmanın artık bir beceri olmadığını savundu.
Alonso, "Düzlüklerde, rakipten daha fazla bataryanız varsa bu çok kolay oluyor, açıkçası buna geçiş demem bile. Bu sadece bir kaçınma manevrası."
"Rakibinizden daha fazla bataryanız varsa, diğer araç enerji kesintisine uğruyor ve yaklaşık 500 beygir gücü kaybediyor."
"Sonra siz onlardan 500 beygir daha fazla güce sahip oluyorsunuz, bir kaçınma manevrası yapıyorsunuz ve aracı geçiyorsunuz." yorumlarında bulundu.
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar