Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Alonso: "Ben en iyisiyim, kendimi kanıtlamama gerek yok"

Fernando Alonso, şu anda Aston Martin ile en iyi araca sahip olamasa da griddeki en iyi pilot olduğunu ve kanıtlayacak bir şeyi olmadığını düşünüyor.

Fernando Alonso, Aston Martin Racing

Fernando Alonso, Aston Martin Racing

Fotoğraf: Guido De Bortoli / LAT Images via Getty Images

Aston Martin, 2026 sezonuna adeta hayal kırıklığı yaratan bir başlangıç yaptı. Araçtaki yoğun titreşim problemi, Aston Martin pilotlarının yarışı tamamlamalarını neredeyse imkansız hale getirdi.

Sezonun başlarında Fernando Alonso, yarış anında ellerindeki ve ayaklarında hissizlik yaşadığını dile getirmişti. 

Miami Grand Prix'sinde takım, ileriye doğru bir adım atmayı başardı ve ilk kez her iki Aston Martin pilotu da tam yarış mesafesini tamamlayıp damalı bayrağı gördüler. Ancak Silverstone merkezli takım, şampiyonada hâlen son sırada yer alıyor. 

Bu zor dönemde kendini nasıl motive ettiği ve gelişimini nasıl ölçtüğü sorulduğunda Alonso, oldukça net konuştu: "Hiçbir şey ölçmüyorum. Ben en iyisiyim. Kendimi doğru seviyede görmek için bir şey kanıtlamama ya da hissetmeme gerek yok."

"Şu anda sadece önüme çıkacak bir fırsatı bekliyorum. Bu sırada takıma yardım etmeye çalışıyorum ve sahip olduğum rekabetçiliği kaybetmiyorum."

Fernando Alonso, Aston Martin Racing

Fernando Alonso, Aston Martin Racing

Fotoğraf: Alastair Staley / LAT Images via Getty Images

"Eğer kartinge gidersem ve orada en hızlı değilsem endişelenirim. Aynı şekilde GT'ye gidersem ve en hızlı değilsem yine endişelenirim. Ama şu anda hâlâ en hızlıyım, sadece daha iyi aracı bekliyorum."

Geçtiğimiz hafta FIA, Aston Martin ve Honda’nın 2026 sezonunda yaşadığı performans sorunlarının ardından Honda'ya ek geliştirme hakkı tanımıştı. 

Bu kapsamda Honda'nın geliştirme bütçesi 11 milyon dolara yükselirken,  Japon üreticiye 2026 sezonu için tek seferlik 8 milyon dolarlık ekstra destek de sağlandı. Bunların yanı sıra ek test imkanı da sunuldu. 

Bu durumun olumlu olup olmadığı sorusuna Alonso, "Evet, bu bize yardımcı olacaktır."

"Şu anda seviyemizi yükseltmemiz gerekiyor. Bunun için yatırım, zaman ve diğerlerinden daha fazla kaynak gerekir. Bu yıl ilk kez motoru kullandığımızda gördüğümüz güç ve dayanıklılık eksikliklerini anlamak için bunlar şart. Elbette yardımcı olacaktır ama bu zaman alacak, bu süre zarfında güçlü kalmamız gerekiyor." yanıtını verdi. 

Önceki haber Perez: “En iyi araca sahip olmasak bile bu takımın bir parçası olmak çok keyifli”
Sonraki haber Hamilton: “Montreal benim için çok özel bir yer”

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler