Stroll, zorlu geçen yarışa rağmen GT3'teki ilk deneyiminden umutlu
Aston Martin Formula 1 pilotu Lance Stroll, Paul Ricard'daki sorunlu yarışa rağmen GT3 kariyerinin ilk deneyiminden 'cesaret verici' sonuçlar çıkardığını söyledi.
Bahreyn Grand Prix'sinin Orta Doğu gerilimi nedeniyle iptal edilmesinin ardından Lance Stroll, geçtiğimiz hafta sonu Fransa'daki Paul Ricard pistinde düzenlenen GT World Challenge Europe sezon açılışında yer aldı.
Kanadalı pilot, Aston Martin Vantage GT3 Evo'yu eski F1 pilotu Roberto Merhi ve Aston Martin genç sürücüsü Mari Boya ile paylaştı. #18 numaralı araç, yarışın bitimine 15 dakika kala yaşanan vites problemi nedeniyle yarıştan çekildi ve 48. sırada yer aldı.
Altı saatlik yarış için gridde 15. sıradan start alan ekipte, startı alan Boya yarışın ilk bölümünde ilk 30'un dışına düştü. Ardından gelen cezalar – özellikle #50 AF Corse Ferrari 296 GT3 ile yaşanan temas sonrası verilen dur-kalk cezası – Aston Martin'i yarış dışı bıraktı.
Stroll, yarışın son iki saatinde direksiyona geçtiğinde takım artık rekabetten tamamen kopmuş durumdaydı.
Antrenmanlarda yaşanan teknik sorunlar nedeniyle gece sürüşü konusunda sınırlı deneyime sahip olmasına rağmen 27 yaşındaki pilot, bu bölümde üçüncü en iyi ortalama stint performansını sergiledi ve yarışın genelinde sekizinci en hızlı turu attı.
Ancak pist limitleri ihlali nedeniyle ceza alan Kanadalı pilot, 40. sıranın dışında ilerlerken aracı pite getirerek yarıştan çekilmesi talimatını aldı.
Comtoyou Racing ve Aston Martin için hayal kırıklığıyla sonuçlanan yarışta, Mattia Drudi, Marco Sorensen ve Nicki Thiim'in kullandığı kardeş araç genel klasman galibiyetine ulaştı.
Sonuç beklentilerin altında kalsa da Stroll, özellikle yarışın son bölümündeki hızından memnun olduğunu ifade etti: "Aston Martin Vantage GT3 ile ilk yarışımda çok keyif aldım. Tam anlamıyla yeterli bir şekilde hazırlanamasam da araçta kendimi iyi hissettim ve tempom oldukça cesaret vericiydi."
"Stint sırasında en hızlı pilotlardan biriydim ve her turda araca daha fazla alışarak tur zamanlarımı geliştirdim."
"Elbette yarışa başladığımda yaşanan sorunlar nedeniyle her şey zaten bitmişti ama yine de gece koşullarında yarışmak ve bu kadar rekabetçi bir şampiyonada deneyim kazanmak harikaydı."
"Bu fırsatı hızlıca yaratan ve bize hızlı bir araç sağlayan takıma teşekkür ediyorum. Gerçekten çok eğlenceliydi."
Stroll ayrıca gelecekte daha fazla GT yarışına katılmak istediğini söyledi: "Çok eğlendim, yakında daha fazla GT yarışına katılmayı sabırsızlıkla bekliyorum."
"Takvim izin verdiğinde tekrar Vantage GT3 kullanmak istiyorum."
Lance Stroll, Aston Martin Racing, Sergio Perez, Cadillac Racing
Photo by: Andy Hone/ LAT Images via Getty Images
İzle: F1 Teknik 2026: ADUO sistemi nedir? Hangi motor üreticileri önde? Aston Martin'de sorun ne?
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar